woensdag 3 juni 2015

Met de zomer in aantocht test ik met veel plezier dit product van Amanprana: de Razoli scheerolie!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mij nog nooit aan een scheerolie heb willen wagen. Voor mij dus altijd het compacte Gillette scheermesje liefst met zeepstrips op het mesje... lekker makkelijk dus!
Ik geef toe, hier ben ik dus een kritische tester :-).

Bij het openen klapt het doosje volledig open en krijg je een handige gebruiksaanwijzing. Het product krijgt ook het Leaping Bunny label en is 100% natuurlijk en 100% biologisch. Dit geeft me eerlijk toch wel direct een goed gevoel.

Het flesje zelf is gemaakt uit glas wat dus ook wel de link naar duurzaam accentueert. Mij persoonlijk stoort dit niet. Wel is het wat moeilijker om te doseren omdat je de olie gewoon uit het flesje dient te gieten. 

We nemen de proef op de som! Het product zelf, een soort olie smeert zeer makkelijk uit en geeft een neutrale, aangename geur. Ik gebruik de olie op mijn linkeroksel en scheer mijn rechteroksel met mijn gebruikelijk Gilette mesje. 
Op die manier kan ik echt goed vergelijken wat beide scheertechnieken teweeg brengt. Ik moet toegeven het scheren met de scheerolie geeft een beter scheerresultaat en mijn huid is veel zachter. Wel moet ik mezelf soms nog overtuigen om toch niet snel naar het gemakkelijke en compacte scheermesje te grijpen. Enkele dagen later merk ik dat de haartjes heel wat minder snel terugkomen dan bij mijn oksel geschoren met het Gilette mesje.

Ik ben dus zeker wel fan van dit product al houd ik mijn Gilette mesje bij de hand als het wat sneller moet gaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten