zaterdag 26 december 2015

make-up penselen: Tweezerman IQ penselen

Hoewel ik vaak heel snel met mijn vingers make-up aanbreng gaat het toch net iets beter met een setje make-up penselen. Ik kreeg de gelegenheid om enkele penselen van Tweezerman te testen via Ici Paris XL. Tweezerman is in het beauty wereldje vooral gekend omwille van zijn pincet. Deze met de hand vervaardigde pincet heeft een schuin afgesneden kop wat ervoor zorgt dat zelfs de allerfijnste haartjes verwijderd worden. Ik heb deze zelf nog niet kunnen uittesten dus laat ons het bij deze post op hun serie penselen houden ;-).
Zoals ik al zei kon ik enkele penselen testen via een Facebookactie van Ici Paris XL namelijk:

de foundation brush (€22.45 Ici Paris XL)
Met de foundation brush ga je, zoals de naam al doet vermoeden, foundation egaal aanbrengen op het gezicht. Deze foundation brush van Tweezerman heeft een platte vorm waardoor je een betere dekking zou creëren. De synthetische haren voelen vrij stevig aan en hoewel ik gewend ben om met een rondere borstel mijn foundation aan te brengen merk ik dat ik met deze meer in detail kan werken.

de powder brush (€53.95 Ici Paris XL)
Met de powder brush gaan we onze foundation gaan fixeren. De powder brush van Tweezerman is een grote, zachte borstel wat zorgt voor een snel en egaal resultaat.  De grote hoeveelheid synthetische haren staan dicht op elkaar wat positief is want hierdoor pakt de borstel veel poeder op en kan je ook goed dekkend gaan werken. Deze is mijn persoonlijke favoriet van de drie borstels!

de oogschaduw blender brush (€20.65 Ici Paris XL)
Met de blender brush gaan we bijvoorbeeld onze oogschaduw tussen het bewegend ooglid en de arcadeboog gaan blenden en uitwerken. Hierdoor creëer je een mooie overgang tussen de verschillende kleuren. Deze van Tweezerman vind ik persoonlijk ietwat aan de grote kant maar hierdoor wel ideaal om bijvoorbeeld highlighter onder de wenkbrauwen aan te brengen.

De penselen zien er zeer professioneel uit en voelen ook echt stevig aan. Zoals je kan zien op de foto zijn de penselen volledig zwart. Ikzelf geef hier wel de voorkeur aan. Penselen met witte borstels of gekleurde borstels ogen al snel vuil na een tijdje. De haren zijn volledig synthetisch dus geen natuurlijke haren. Ik las op verschillende sites dat dit zelfs beter is aangezien natuurlijke haren nogal veel make-up gaan absorberen en waardoor je meer product gaat gebruiken.
Hoewel er een  prijskaartje hangt aan deze penselen merk je echt wel een groot verschil met budget penselen. Mijn oorspronkelijke penselen werden na verloop van tijd stugger en vaak had ik ook loskomende haartjes bij de powder brush. Deze blijven, mits goed onderhoud, hun kwaliteit behouden.


Uiteindelijk nog een laatste tip! Reinig je penselen regelmatig. Alleen zo behouden ze hun kwaliteit. 



3 opmerkingen:

  1. Leuk. Bedankt!
    Hoe onderhoud jij je penselen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Vanessa,

    Bedankt om mijn blogpost te lezen en leuk te vinden natuurlijk!
    Ikzelf gebruik de Brush Cleanser van BE na gebruik. Zo fris ik even mijn borstels op maar deze werkt ook anti-bacterieel. Het is ook nodig om de borstels een grondigere reiniging te geven en dit doe ik met wat warm water en babyshampoo. Ik was mijn borstelharen grondig en laat deze dan drogen op een handdoek.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen