zaterdag 2 januari 2016

Bad hairday

We kennen ze allemaal wel... een bad hairday! Al heb ik zo het vermoeden dat ik elke dag wel een bad hairday heb. Ik ben gezegend met een flinke bos golvend, dik en kroezig haar dat ik gelukkig in bedwang kan houden met een stijltang. Na de geboorte van mijn zoontje merk ik dat ik hierbovenop nu ook nog eens last heb van een sneller vet wordende kruin in combinatie met droge haarpunten aaargggh!

Waar ik voordien euforisch was over de Pantene shampoo's ben ik nu hopeloos op zoek naar een passende shampoo voor mijn haren.
Ik ben ondertussen wel tevreden over Dessange Paris Douce Argile van Jacques Dessange. Deze richt zich specifiek op vette haarwortels en droge punten met als belangrijkste ingrediënt: natuurlijke zuiverende klei. De shampoo is vrij neutraal van geur dus zeker niet overheersend maar ik mis toch wel die typische fris gewassen Pantene geur.
Nu kreeg ik recent een staaltje van Weleda voor hun Tarwe Stabiliserende Shampoo in handen. Aangezien Weleda met natuurlijke producten werkt was ik wel enorm benieuwd. De geur hier is enorm sterk en kruidig (ingrediënten: plantaardige extracten van driekleurig viooltje, biologische salie en muizendoorn) maar daarom niet echt storend. Ik merk onmiddellijk dat deze shampoo heel wat minder schuimt en misschien is dat niet slecht. 
Na het wassen start ik super enthousiast met het drogen van mijn haar....groot is mijn verwondering als ik mijn handdoek van mijn haren haal. Mijn haren voelen enorm zwaar aan. Ik het het gevoel alsof alles nog in mijn haren hangt (al heb ik enorm goed alles zitten uitspoelen). Bij het föhnen voel ik dat mijn handen ook erg kleverig aanvoelen, precies alsof er hangt een soort olie-achtige substantie op mijn haren. Hoe meer ik door mijn haren ga hoe erger het begint te worden en ik besluit dan maar om mijn haren terug uit te spoelen en te wassen met mijn vertrouwde Dessagne....
Ik lees ook vaak dat je wat geduld moet hebben met natuurlijke shampoo's omdat deze volledig anders werken. Wat is jullie mening hieromtrent??



Mocht iemand goede tips hebben of een shampoo uit de duizend....alle tips zijn welkom!!!


1 opmerking:

  1. Hoi Xiana, ikzelf gebruik sinds kort een aloë vera shampp van urtekram.
    Schuimt ook minder als je een gewone hoeveelheid gebruikt. Als je er nets iets meer op doet, dan schuimt het wel wat. Ik ben best tevreden! Wast mooi en makkelijk uit, ruikt ook simpelweg naar een aloë vera plant, maar das zeker niet onaangenam.
    Ik kan hier geen foto uploaden, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen