zaterdag 23 januari 2016

Elle magazine + Caudalie gezichtsmaskers

Laatst kreeg ik een leuke aanbieding in mijn mailbox van Elle magazine.


Ze boden een jaarabonnement aan €28 met hier bovenop 2 gezichtsmasker van Caudalie!
Ik was al eventjes benieuwd naar dit merk dus dit aanbod kwam als geroepen. 
Gisteren zat dan ook mijn eerste exemplaar en de maskers in de brievenbus!

Caudalie bracht 4 gezichtsmaskers uit en ik kreeg de Instant Detox en Moisturizing versie. De verpakking ziet er zeer mooi uit met de houten dop.
Op de verpakking staat dat je tot 2 maal toe per week een masker mag aanbrengen op het gelaat. 
Het Detox masker is een kleimasker en is rozig van kleur. De roze klei is zuiverend en zorgt voor een diepe reiniging van het gelaat om puistjes en onzuiverheden tegen te gaan. 
In het ingrediëntenlijstje kan je onder andere papya-enzymen terugvinden die zorgen voor een lichte scrub. Verder zit er ook een mix van verschillende kruiden die ervoor zorgen dat de huid herstelt, kalmeert en zuiver is.


Het Moisturizing masker is dan eerder gericht op hydrateren van de huid. 
In het masker vind je enkel natuurlijke ingrediënten zoals Vinolevure en druivenpitolie. Verder zit er ook Hyaluronzuur wat ervoor zorgt dat vocht vastgehouden kan worden in de huid. 
Pluspunt bij deze maskers is dat je ze kan combineren. Zo kan je het Detox masker gebruiken voor de vettere t-zone en de gevoeligere zones zoals wangen kan je hydrateren met het Moisturizing masker. 

Ik besloot om even te genieten van een weldadig masker zodat ik de proef op de som kon nemen.
Eerst reinig je het gelaat grondig zodat die volledig schoon is. Daarna smeer je het masker op je gelaat en laat je het product zo'n 5 à 10 minuten (Detox masker) inwerken. Pas op snel smeren want je voelt het product al van bij het smeren verharden.  De geur is daarbovenop zeer aangenaam en zeker niet overheersend. 
Na 10 minuten reinig ik mijn gelaat terug en wauw mijn huid voelt zoooo zacht aan!
Ik heb net heel wat onzuiverheden dus ben echt razend benieuwd naar het effect op langere termijn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten